All in one

1. Novel.

Last week, idk how tetiba boleh tergerak hati nak menyentuh novel yang penuh dgn kejiwangan. Peh ayat. Ok malam sabtu tu, lepas isyak boring taktau nak buat apa, cerita best semua pun takada, so tangan ni mencapai novel ni --> M.A.I.D. (klik)

Semua tahu yg aku langsung tak minat dgn segala benda yang "menggelikan" mcm ni. kan kan? (even nak sebut C**** word pun payah, geli gila) But it just comel? Novel comel, okay weird. Tak, couple tu comel. From being a maid, then terus jadi a wife. Hah ofcourse kamu kamu takpaham en. Halah taktau mcm mana nak describe, so just try buy it and read lah! Hihi

*Eh wait, novel ni ada dalam 7/6 hundred pages or something, and aku dapat habiskan dalam masa dua hari joo. Eleh bangga lah tu ye jah oo jah? :D

~~~~~

2. Shopping.

Rabu, suppose aku ambil cuti sakit #kononnya. Cuti sakit sbb nak follow pergi shopping. Yelah Selangor cuti kan. Me, Wilayah. Hell-no. But yeah takjadi keluar cause si kakak and jiran dah pergi hari Selasa. Aku dekat sekolah belajar taktahu apa apa pasal 'changed plan' ni -,- Okay so saya merajuk and even menangis balik sekolah you tahu? Makaihhhh malunya. Ah biasa, saya mmg hyper-active kot pasal raya beraya ni. Peace kacang peas. Hihi. 

*Eh btw, that Wed tak jadi cuti, so aku pergi sekolah ada kursus pengurusan jenazah. And Eleena (klik), kau lah ala-ala mayat yang paling comel pernah aku jumpa ;}

Ni comel sesangat okay. Geram aku ;D

Ok back to the story, aku tukar MC ke hari Khamis. Nasiblah kakak #lagibesar balik u, so aku ikut dia. Mmg tak penat lah nak berjalan dari train klcc ke BB. So lepas dah kering poket, nak baliklah but dekat luar Lot10 hujan punyalah lebat. Dalam beg dah lah tak ada payung tapi tetap tak hirau, redah jugak.

P/s : Classmate sekalian, inilah salinan surat cuti aku. Tersengih-sengih senyum bagai kerang busuk, itulah respon yang mampu aku bagi bila kau orang semua tanya kenapa absent. Aku tahu, mmg tak munasabah langsung reason ni kan? Well watlek watselamba watchill. 

~~~~~

3. Shopping again.

Petang tadi, hang Carefour nak carik baju kurung. Theme family hijau, but banyak tak berkenan bertakhta di hati. Tapi fikirlah, if not hari ni, bila? Next week nak balik kampung, ooo balik kampung ooo balik kampung~ Ok dah stop. So bila lagi nak beli? Lepas dah beround-round dalam perut mall tu dgn mak comei, finally ada jugak yg melekat dekat mata aku. Siapa yang paling puas? MAK SAYA! Yes, dia. Dia sangatlah malas nak melayan kecerewetan aku. Susah benor nak decide nak beli barang itu ke barang ini. 

Me also beli sepasang sepasang sepatu@sneaker. So beres sudah kelengkapan raya aku (tapi just yang pentinglah) Tudung,, acessories belum lagi. Cing cing, duit banyak lagi tu. Takde maknanya. Mak saya dah kering kontang hanya untuk budget saya. Tipu benor lah tu. 

~~~~~

Alright, the end. Cukup panjang dah ni. Biasalah about two weeks aku tak post right? Sorry bahasa aku agak kepelikan, terikut-ikut dgn bahasa novel lah ni. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment